06 septembrie, 2010

Voaiaj in Bucovina

Au fost cateva zile de vis care sau scurs repede.Impresiile cele mai multe sunt placute,cam greu de reprodus in cateva cuvinte.
Avem o tara cu o natura foarte bogata de-o frumusete rara,traseul drumului de fier de pe valea Ilvei,a Dornei prin Obcinile Bucovinei intins pe sute de kilometri printre dealuri marginite de munti,poieni verzi si faneturi,gospodarii frumos ingrijite ar putea concura oricand cu imaginile intiparite in mintea noastra despre Elvetia sau Tirol.
Acuma n-o fi ea tara asta ca si zonele amintite mai sus,insa orisicat...sa repeti obsedant ca Romania e frumoasa,pacat ca e locuita, mie unul imi creaza lehamite,pai e locuita de cine?inclusiv de cei care spun asta! clar?sau ei or fi cumva gentlemani englezi sau cumva or fi nemti ori elvetieni?Nu cumva ei sunt cei care in tarile in care au plecat nu arunca un varf de ac pe jos ,dar odata ajunsi in tara ,de la vama Nadlac si pe valea Muresului isi arunca gunoaiele din masina?
Bine, e clar ca marlania e la ea acasa,dar sa nu generalizam...fiecare tara si-i are pe ai lor,un ranger de la Parcul National Retezat care a fost la un schimb de experienta in Norvergia,imi povestea de mizeria lasata de turisti in parcurile lor nationale,sau de ce nu se spune nimic despre tonele de gunoi ridicate de pe strazile din centrul Parisului dupa o singura zi?
Intr-adevar avem multe "nestemate" pe care nu le stim sau nu vrem sa le punem in valoare,cu efort putin am putea avea multe...daca nu am mai arunca gunoaiele in jurul nostru,daca am matura in fata casei,daca am repara drumurile nationale,daca ne-am respecta mai mult,daca...

Manastirea Putna

Intrarea in Manastirea Putna

Manastirea Putna
Manastirea Putna
Manastirea Putna
Manastirea Putna
Manastirea Putna
Manastirea Putna
Mormantul lui Stefan cel Mare

Mormantul Lui Stefan cel Mare
Manastirea Putna
Manastirea Putna
Manastirea Putna
Localitatea Putna

Localitatea Putna

2 comentarii:

  1. Nu am apucat sa vad decat un pic din Bucovina, din masina, candva cand ma intorceam de la Iasi. Insa trebuie sa zic ca m-au impresionat locurile. Partea frumoasa si care m-a impresionat placut este ca si constructiile noi pastreaza aspectul celor vechi, integrandu-se foarte frumos in peisaj.

    RăspundețiȘtergere

Ai o parere? spune-o -ncet,no spune tare!

Cheile Țășnei