06 septembrie, 2009

Taurile din Valea Rea

Dintre vaile nordice ale masivului Retezat, Valea Rea este cea mai salbatica si greu de parcurs din cauza etajelor glaciare dar si a faptului ca nu este incurajata traversarea ei (indicatoarele spre Valea Rea fiind anulate)iar marcajele nerefacute,astfel ca poteca abia se mai ghiceste in multe locuri ,mai ales in padure unde posibilitatea unei rataciri este destul de mare.Dar nu numai frumusetea salbatica si selenara i-au adus denumirea de "Rea"ci si unele stari si comportamente ciudate ale animalelor ,ciobanii simtind si ei senzatii neplacute.Decizia Parculul National Retezat de-a nu mai indruma turistii spre acesta vale, este aceea de-a crea o zona tampon in inima Retezatului unde populatia de capre negre sa-si gaseasca linistea intr-un adapost ferit de traseele turistice.Un rol deosebit in pitorescul Vaii Rele il au taurile,sapte la numar, cele mai importante fiind Lacul Mare,Lacul Mutatorii si Taul cu Pietris,Apa acestor tauri, din cauza oxidului de fier continut de pietrele ce le marginesc apare in nuante de rosu,iar in unele perioade secetoase aproape ca seaca.

4 comentarii:

  1. ce frumos - un blog dedicat Retezatului! m-am uitat şi am citit aproape tot blog-ul...bună treaba!!!
    citeam ceva despre Caprele Negre în acest articol...eu una am văzut un grup de 6 Capre Negre de la L. Galeşu, pe Culmea Valea Rea, deci se pare că şi-au găsit cât de cât acolo un loc bun. totusi, era un grup de drumeţi la Galeşu pe care i-am atenţionat spunându-le că se vad Caprele Negre, iar răspunsul a fost: "Uite, Capre Negre - acolo mergem!!!"
    felicitări pentru poze!

    RăspundețiȘtergere
  2. Andreea,esti norocoasa ca ai vazut caprele negre,noi am stat o saptamana si nu am zarit nici una.In schimb am niste poze mishto cu marmote pe care o sa le postez in curand,asa ca stai pe aproape:)Merci pt. felicitari.Numai bine!

    RăspundețiȘtergere

Ai o parere? spune-o -ncet,no spune tare!

Tura bike pascala (II)

Etapa a doua:Julita-Savarsin -Bata-Ususau-Lipova-Frumuseni-Arad